Terug

Volg Shownieuws

Albert Heijn zegt sorry voor broccoli-grap Songfestivalnummer

Nieuws

2 mei 2021, 09:26

Link gekopieerd

Supermarktketen Albert Heijn heeft excuses aangeboden voor een advertentie waarmee het aanhaakte op de 'broccoli-hype' die was ontstaan door het Songfestivalnummer van Jeangu Macrooy. "Het is uiteraard nooit onze bedoeling geweest iemand voor het hoofd te stoten."

In het nummer Birth of a New Age is het Surinaamse zinnetje "Yu no man broko mi" te horen. Veel mensen hoorden in plaats daarvan bijvoorbeeld dingen als "you are my broccoli'. Ook bedrijven als Albert Heijn haakten in op de broccoligrapjes. Daar ontstond boosheid over bij Surinaamse Nederlanders, die vinden dat de commercie voorbijgaat aan de echte betekenis van de tekst.

In een reactie aan AD laat Albert Heijn weten dat het vaker inhaakt op actualiteiten. "We zagen dat in dit liedje iets anders werd gehoord dan bedoeld (een ‘mama appelsapje’) en hebben daar met een knipoog op ingespeeld. We hebben veel leuke reacties gekregen en een paar negatieve".

Ontvang onze nieuwsbrief

Meld je aan voor onze wekelijkse mail vol entertainmentnieuws, juicy verhalen en exclusieve beelden.

Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.

© 2025 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.