OverzichtAfleveringenTip de redactieNieuwsbrief
Volg Shownieuws

KNVB leeft mee met Cody Gakpo en gezin na verlies ongeboren zoon

BN'ers

Vandaag, 08:37

Link gekopieerd

Zaterdag deelden Cody Gakpo en zijn vriendin Noa van der Bij hartverscheurend nieuws. Het stel maakte bekend dat hun zoontje tijdens de zwangerschap is overleden. Inmiddels heeft ook de KNVB gereageerd op het verdrietige verlies.

Aan ESPN laat de voetbalbond weten intens mee te leven met de Oranje-international en zijn gezin. "Dit is een heel verdrietige privésituatie", aldus de KNVB. De bond was naar eigen zeggen al op de hoogte van de situatie. "De KNVB probeert het gezin te ondersteunen waar dat kan. Cody heeft in samenspraak met zijn vriendin besloten om bij de groep te blijven", laat de bond weten.

Cody verblijft momenteel met het Nederlands elftal in de Verenigde Staten voor het WK. Ondanks het ingrijpende verlies blijft de aanvaller voorlopig onderdeel van de Oranje-selectie.

Noa maakte het verdrietige nieuws zaterdag bekend via Instagram. In een emotioneel bericht schreef ze dat zij en Cody het nieuws "met een gebroken hart" delen. Ook onthulden ze de naam die hun zoontje zou krijgen: Elijah Raphael Gakpo. "Voor altijd in ons hart, voor altijd onze zoon", schreef het stel.

De KNVB respecteert privacy van gezin Cody Gakpo

De KNVB benadrukt dat de privacy van het gezin vooropstaat. "We respecteren hun privacy en gaan daarom verder niet op de situatie in, dus ook niet op de manier waarop we er voor hen proberen te zijn", luidt de verklaring. "Ook de komende tijd zullen wij hierover geen nadere informatie verstrekken. Als daar al iets over wordt gedeeld, is dat aan het gezin zelf."