Sociale mediaplatforms, waaronder TikTok en Instagram, zijn aan populariteit gegroeid in Nederland. Met name twintigers en dertigers brengen meer tijd door op sociale mediaplatforms, schrijft het AD op basis van het Nationale Social Media Onderzoek 2022 van marktonderzoeksbureau Newcom.Nederlanders brengen ten opzichte van afgelopen jaren, toen zij gemiddeld 97 minuten per dag op de platforms zaten, nog eens tien minuten langer op de platforms door. Vooral de groep tussen de 20 en 39 jaar heeft met die stijging geholpen, meldt Newcom volgens de krant. Deze groep zit gemiddeld op vijf tot zes platforms, één meer sinds 2020, en zit dagelijks bijna een half uur langer op sociale media dan vorig jaar (in totaal gemiddeld 138 minuten).TikTok heeft er sinds afgelopen jaar 1,3 miljoen gebruikers bijgekregen en wordt daarmee door drie miljoen Nederlanders gebruikt. Instagram kan 700.000 nieuwe gebruikers bijtellen en wordt daarmee door zo'n 6,6 miljoen Nederlanders gebruikt. Ook Twitter en Snapchat groeien, maar Facebook is in aantal gebruikers gedaald. Aan het onderzoek deden zo'n 7000 Nederlanders mee van 15 jaar en ouder.VerwarringMonica Geuze zaaide eerder deze maand verwarring via haar eigen TikTok-account. Dit omdat ze een 'vreemd' filmpje plaatst met een zwangerschapstest in haar hand. Deze 'verwarring' is in de video bovenaan deze pagina nog eens te bekijken.