Qmusic is voor het eerst sinds de oprichting in 2005 marktleider in de voor adverteerders belangrijke doelgroep 20 tot 49 jaar. De zender had in de maanden maart en april een marktaandeel van 16,4 procent en ging daarmee over concurrent Radio 538 (15,3 procent) heen, blijkt uit cijfers van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).Als alle leeftijden bij elkaar worden genomen, heeft Qmusic nog een lange weg te gaan om marktleider te worden. NPO Radio 2 is nog steeds de best beluisterde zender van het land met een marktaandeel van 13,4 procent. Radio 10 volgt met 10,8 procent en Qmusic staat hierin samen met Radio 538 gedeeld derde met 9,7 procent.Ten opzichte van een jaar geleden is bij Radio 2 het grootste verschil te zien. De zender steeg met 1,2 procentpunt. Radio 538 noteerde juist het grootste verlies met een daling van 1 procentpunt.De gemiddelde luistertijd is vanwege de coronacrisis in maart en april verder gestegen. Nederlanders luisterden in deze periode gemiddeld 2 uur en 47 minuten radio, 5 minuten meer dan in de vorige periode. Onder radioluisteraars steeg de luistertijd met 13 minuten naar 4 uur en 30 minuten.