Terug
BN'ers
22 nov 2022, 20:19 - Update: 9 feb 2023, 10:21
Yolanthe Cabau heeft het aan de stok met het grote modemerk Balenciaga. Haar stichting Free A Girl heeft flinke problemen met hun reclame…
In de nieuwe campagne van Balenciaga worden kinderen afgebeeld met een teddybeer die een sm-tuigje aanhebben of bondagekleding. De stichting van Yolanthe, Free A Girl, pakte dit snel op en maakte een statement met de slogan: ‘What’s the fashion?’
Ze vinden dat dit bijdraagt aan de seksuele verheerlijking van jonge kinderen. Ze noemen het verschrikkelijk, zorgwekkend en crimineel.
En alsof de ‘beertjes in SM’ nog niet genoeg zijn, zat er in deze campagne ook nog een foto van een tas waar documenten onder lagen. Een van die papieren was een gerechtelijk document waarin werd verwezen naar de rechtszaak van Ashcroft vs Free Speech Coalition. Dat is een rechtszaak die virtuele/nepbeelden en video's van seksueel misbruik van kinderen legaal maakte in de Verenigde Staten.
Ondertussen heeft Balenciaga snel de campagne offline gehaald. Ook kan er ook niet meer gereageerd worden op hun Instagram-berichten.
Yolanthe had onlangs nog naar nieuws te vertellen, toen ze na een potje voetbal met haar zoon Xess Xava op de eerste hulp was beland. De 37-jarige actrice had haar enkelband gescheurd. Meer hierover is in de video bovenaan de pagina te zien.
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.