Volg Shownieuws
Vlogger Snapking misleidde fans en hield ze lang aan de lijn

Vlogger Snapking misleidde fans en hield ze lang aan de lijn

Nieuws

6 juli 2017, 09:58

Link gekopieerd

Bellen naar Snapking kan niet meer: De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft het informatienummer van de populaire Youtube-vlogger wegens misleiding uit de lucht gehaald.

De vlogger spoorde zijn 361.000 volgers via zijn filmpjes aan om te bellen naar zijn nummer 0909-0400528, zonder dat duidelijk was onder welke voorwaarden zij hem te spreken kregen. De 6000 bellers werden vervolgens lang in de wacht gezet zonder dat zij iemand aan de lijn kregen. Uiteindelijk kregen slechts vijf van die bellers de vlogger ook daadwerkelijk te spreken.

De bellers moesten 1 euro per minuut betalen. In totaal betaalden de fans van Snapking in maart en april van dit jaar 13.000 euro aan belkosten. De ACM kreeg via Twitter en het consumentenloket ConsuWijzer meerdere klachten over het informatienummer. Consumenten klaagden vooral omdat voornamelijk minderjarige bellers werden misleid.

Het is niet de eerste keer dat Snapking in opspraak raakt: vorig jaar dumpte MCN, het speciale videokanaal van RTL op YouTube, de vlogger al na een racistisch en vrouwonvriendelijk filmpje.

(BuzzE)

Ontvang onze nieuwsbrief

Meld je aan voor onze wekelijkse mail vol entertainmentnieuws, juicy verhalen en exclusieve beelden.

Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.

© 2025 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.