BN'ers
17 juni 2025, 17:28
RTL-ster Arjen Lubach, die afgelopen seizoen ook de nodige kritiek kreeg op zijn programma LUBACH (zie video), is zelf niet zo te spreken over De Verraders, het populaire spelprogramma dat ook op RTL 4 wordt uitgezonden. Dit zegt hij in de YouTube-rubriek Q&Arjen.
Op de vraag of hij te porren is voor deelname aan De Verraders, zegt hij resoluut: "Nee, want dat is een soort skeere (armoedige, red.) Wie is de Mol? Dat is Wie is de Mol? voor poor people." Als hij vervolgens laat weten dat hij het spelprogramma nog nooit heeft gezien, wordt hem duidelijk gemaakt dat dit een RTL-programma is. Arjen neemt vervolgens zijn woorden terug... Het fragment is hieronder te zien, vanaf minuut 9.
Tekst gaat hieronder verder
LUBACH keert overigens op 1 september terug bij RTL, liet RTL-contentdirecteur Peter van der Vorst vorige week weten. Volgens hem "scoren Arjen en zijn team nu zelfs iets hoger dan voorheen en hebben zij in no time hun plek veroverd bij RTL en Videoland."
Arjen maakte tien jaar programma's voor de NPO en de VPRO. Met zijn hele team stapte de cabaretier afgelopen jaar over naar RTL, dat spreekt van een "zeer succesvol seizoen".
Tekst gaat hieronder verder

Het programma wordt volgens RTL door "gemiddeld ruim 1 miljoen kijkers bekeken, inclusief uitgesteld kijken, en heeft een gemiddeld marktaandeel van ruim 32 procent." Hoeveel kijkers LUBACH trekt op Videoland, waar de uitzendingen terug te kijken zijn, meldt RTL niet.
"Natuurlijk vonden we het spannend toen we begonnen met de serie", aldus Petert. "We hadden er vooraf rekening mee gehouden dat het programma iets lager zou scoren dan zijn voorganger bij de NPO, maar het tegendeel blijkt waar. Arjens trouwe fans zijn meeverhuisd naar RTL 4 én hij heeft ook deels een nieuw publiek aangeboord."
Dankbaarheid
Arjen zegt "vooral dankbaarheid te voelen na zo'n eerste seizoen. Voor het team waarmee ik dit programma maak, voor de kijkers die niet zijn afgehaakt, voor RTL die ons alle vrijheid heeft gegeven en voor alle Nederlandse politici die zorgen dat we altijd iets hebben om boos over te worden."
Een aantal onderwerpen uit LUBACH trok het afgelopen seizoen de aandacht, zoals zijn uitzending over A-merkfabrikanten die "keihard misbruik maken" van de Nederlandse consument. Ook de noodkreet van hem over de dreigende afschaffing van de studie Duitse taal en cultuur aan de Universiteit Utrecht viel op en leidde tot een toename van het aantal inschrijvingen.

(headerfoto: Edwin Smulders)
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.