
BN'ers
Gisteren, 08:02
Arjen Lubach is opnieuw de nummer 1 van de Media250, de lijst van de invloedrijkste mensen in de Nederlandse media. De tv-presentator is voor het derde achtereenvolgende jaar lijstaanvoerder, is woensdag bekendgemaakt in PHIL Haarlem.
Ook de top 3 is onveranderd: presentatrice Eva Jinek staat weer op 2 en Talpa-baas John de Mol volgt op 3. Presentator Tim Hofman (gestegen van 7) en podcastmaker Sander Schimmelpenninck (van 6) maken de top 5 vol.
Nieuw bij de eerste tien zijn ondernemer en mediapersoonlijkheid Alexander Klöpping (6), influencer Monica Geuze (7) en radiomaker Bram Krikke (10). Forse dalers uit de bovenste regionen zijn onder anderen RTL-topman Sven Sauvé (van 11 naar 25) en AD-columnist Angela de Jong (van 10 naar 31).
Influencer100
Monica Geuze is tevens aanvoerder van de Influencer100, een lijst die woensdag eveneens werd onthuld. Bram Krikke staat op 2, terwijl Bas Smit, Eloise van Oranje en Roxy Dekker de top 5 aanvullen.
De Media250 wordt vastgesteld na onderzoek van onderzoeksbureau MediaTest. Voor het onderzoek zijn meer dan 50.000 professionals uit de media- en marketingsector uitgenodigd.
Lees hieronder verder...

Vorige maand klonk er ook flinke kritiek op Arjen Lubach. Zo vindt Victor Vlam dat Arjens relevantie tijdens de verkiezingen was afgenomen: zijn items gingen niet meer viral en misten de creativiteit en impact van eerdere jaren.
Ook aan de Shownieuws-tafel laaide de discussie op (zie video hierboven). Guido den Aantrekker zette Arjen weg als een "grachtengordel-ster met een hoge irritatiefactor." Sandra Schuurhof verdedigde Arjen dan weer en wees op zijn kijkcijfers.
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.