
BN'ers
Vandaag, 21:18
Denzel Dumfries blikt tijdens een persconferentie vooruit op de WK-wedstrijd tussen Nederland en Tunesië. Daarbij wordt de verdediger gevraagd naar zijn mening over de Nederlandse sportpers. Hij wordt aangespoord om geen blad voor de mond te nemen, maar Denzel weet beter en geeft kundig antwoord op deze uitlokkende vraag.
"Hoe kijken jullie nou naar ons? Wat irriteert jullie het meest?", vraagt de sportjournalist tijdens de persconferentie. De man benadrukt dat het "geen politiek correct" antwoord hoeft te zijn. Denzels gezicht klaart op en hij geeft toe: "Ik heb eigenlijk niet zoveel irritaties, moet ik bekennen."
Denzel zegt te begrijpen dat de sportpers er is om het Nederlandse volk te informeren: "En ieder doet dat op z'n eigen manier." Hij vindt het tot nu toe "echt prima" hoe de sportpers verslag doet van de wedstrijden en de spelers. De sportjournalist die de vraag stelde, neemt hier echter geen genoegen mee en lokt Denzel toch nog een beetje uit de tent.
"Toch diplomatiek", reageert de journalist op Denzels ingetogen reactie. De profvoetballer moet erom lachen. "Ja, ik ga mezelf niet in een moeilijke situatie nu brengen, toch?" lacht hij. "Heel goed", reageert de sportjournalist op zijn eerlijkheid.
Denzel ontwijkt tijdens de persco ook een andere vraag, wat hieronder te zien is...
