
BN'ers
Vandaag, 21:40
Edsilia Rombley zit alweer dertig jaar in het vak en dat laat ze natuurlijk niet zomaar voorbijgaan. De zangeres viert haar jubileum in november met een grote show in AFAS Live. Aan de desk bij Shownieuws vertelt Edsilia dat ze, ondanks al haar ervaring, nog altijd zenuwen heeft voor zo’n bijzonder optreden.
De zangeres wil flink gaan uitpakken met haar nieuwe show. "Je wilt iets goeds doen", vertelt ze. "Je wilt iets moois neerzetten, je wilt mensen blij maken." Volgens de zangeres blijft het spannend om een grote zaal te vullen, zeker in een tijd waarin er zoveel te beleven is. "Er is zoveel aanbod. Iedereen kan tegenwoordig overal naartoe gaan. Dan is de vraag toch: komen ze ook naar mij?"
Dat ze al dertig jaar meedraait, betekent dus niet dat ze achteroverleunt. "Je moet toch altijd wel je best blijven doen", vertelt ze. "We zijn verwend met heel veel te gekke dingen die er allemaal spelen."
Tijdens haar jubileumshow kunnen fans rekenen op precies wat ze van Edsilia kennen: veel muziek, maar ook de nodige gezelligheid tussendoor. "De mensen die mij kennen, weten dat ik het leuk vind om te vertellen en ook te zingen. Ik hou van zingen, maar er moet af en toe ook gezelligheid tussendoor gebeuren", vertelt ze. "Dus zeker leuke praatjes tussen de liedjes door."
Ook belooft Edsilia een aantal verrassingen. Eén daarvan mag ze aan de desk alvast verklappen: Re-Play is erbij als gast. "Dat zijn mijn broeders", zegt Edsilia enthousiast. "Ik ben supertrots. Ik ken ze ook al heel erg lang, dertig jaar al."

Dat Edsilia geliefd is bij het Nederlandse publiek weten de meeste mensen wel, maar ook collega's uit het vak zijn vol lof over haar. In Shownieuws spreken Henny Huisman, Candy Dulfer, Cornald Maas en Berget Lewis prachtige woorden uit over de zangeres.
