OverzichtAfleveringenTip de redactieNieuwsbrief
Volg Shownieuws

Ilse DeLange geniet van het warme weer: 'Ultiem vakantiegevoel'

BN'ers

Vandaag, 19:29

Link gekopieerd

Ondanks de extreme hitte die vrijdag in heel Nederland heerst, is de sfeer bij Concert at Sea meer dan goed. Ook Ilse DeLange laat zich de warmte niet uit het veld slaan. Sterker nog: de zangeres geniet met volle teugen van de zon, de zee en de bijzondere festivalsfeer.

Ilse moet haar optreden op het moment van spreken nog geven, maar zit er al helemaal lekker in. "Ik kom al wel goed in de sfeer op deze manier hoor", vertelt ze. De zangeres somt op waar ze op het festival van geniet: airco, oesters en uitzicht op zee. "Het is één groot feest. En wie hier niet is, die mist iets gigantisch."

Voor Ilse voelt Concert at Sea dan ook bijna als vakantie. "Dit is toch het ultieme vakantiegevoel eigenlijk", zegt ze enthousiast. "Terwijl we nog wel moeten spelen. Maar zo ziet mijn ultieme vakantie er toch wel een beetje uit, moet ik zeggen."

Intieme setting

De zangeres treedt op op het strand, en dat belooft volgens haar een bijzonder intieme setting te worden. "Dat wordt een heel romantische vibe, toch? Met kampvuur heb ik gehoord. En de mensen lekker dichtbij en een beetje vertellen. Gewoon heel intiem. En dan met dit als je ultieme backdrop. Ja, dat kan eigenlijk niet misgaan."

Ilse is bovendien al vanaf het begin betrokken bij Concert at Sea. Ze stond op de allereerste editie van het festival en zag het evenement in de jaren daarna uitgroeien tot een vaste traditie voor veel bezoekers. "Ik denk dat iedereen de hoop had dat het uit mocht groeien tot wat het nu is", blikt ze terug. "Wat ben ik blij dat het zo goed gelukt is. Dat mensen elk jaar gewoon trouw komen."

Volgens Ilse is Concert at Sea voor veel mensen inmiddels de aftrap van de zomer. "Misschien een kick-off van het vakantiegevoel. En met heel veel hartstikke goede muziek." Zelf is ze vooral blij dat ze er opnieuw bij mag zijn. "Ik ben blij dat ik er nog steeds bij ben vanavond. En morgen ook. Morgen spelen we op het hoofdpodium en ook nog op het strandpodium. Heerlijk, ik heb er echt onwijs zin in", sluit ze af.

Nederland in de ban van de hitte

Waar Ilse er goed mee om kan gaan, hebben andere Nederlanders meer moeite met de hitte. Vooral op kantoor kan het soms een uitdaging zijn, dus daarom gaven Merel Ek, Noa Vahle en Hélène Hendriks vrijdag wat kledingtips in hun podcast.

'Dit kun je ondanks de hittegolf niet dragen op kantoor'
2:19

'Dit kun je ondanks de hittegolf niet dragen op kantoor'