
BN'ers
Vandaag, 14:00
Jochem Myjer heeft op Instagram gereageerd op de enorme belangstelling voor zijn nieuwe theatertour. De cabaretier is dankbaar dat zoveel mensen hem willen zien optreden, maar voelt zich tegelijkertijd schuldig tegenover de grote groep fans die geen kaartje heeft weten te bemachtigen.
Volgens Jochem was de belangstelling ongekend groot.
Op Instagram vertelt de cabaretier dat zich "bizar veel mensen" hebben ingeschreven voor kaarten. Voor sommige steden was de kans op een ticket bijzonder klein.
Zo lag de kans om ingeloot te worden voor voorstellingen in Rotterdam, Breda en Alkmaar volgens Myjer onder de vijf procent. Voor een voorstelling in Carré was de kans iets groter, maar ook daar kwam slechts ongeveer acht procent van de geïnteresseerden aan kaarten.
Lees hieronder verder...
Hoewel de enorme belangstelling hem veel doet, overheerst ook een ander gevoel. "Ik ben ontzettend vereerd dat er na drie theaterseizoenen nog steeds meer dan een half miljoen mensen naar de show willen."
Daar voegt hij direct aan toe: "En tegelijkertijd voel ik me ook klote dat ik zoveel van jullie moet teleurstellen."
Veel fans vragen zich af waarom Jochem niet simpelweg meer voorstellingen speelt. Daar geeft de cabaretier ook antwoord op.
Vanwege de drie tumoren in zijn ruggenmerg treedt hij bewust maximaal twee keer per week op. Daarnaast wil hij niet uitwijken naar grotere zalen. Volgens Jochem zou dat ten koste gaan van de kwaliteit van zijn voorstelling. Voor hem staat de beleving van het publiek voorop, ook als dat betekent dat hij veel mensen moet teleurstellen.
