
BN'ers
Vandaag, 17:17
Kees van der Spek denkt de laatste tijd veel aan Peter R. de Vries, vertelt hij deze week aan Weekend. Het is bijna vijf jaar geleden dat de misdaadverslaggever vermoord werd.
"Peter heeft nooit geweten dat de coronapandemie is afgelopen, dat er een oorlog kwam in Oekraïne en Rusland en dat Trump weer aan de macht is. Jeetjemina. Ik had hem daar graag over gesproken. Het is zo’n raar idee dat hij al die dingen niet weet, er is veel gebeurd", aldus Kees.
Of Kees nog veel contact met de familie heeft? "Ik zag zijn zoon Royce onlangs vanwege podcastopnamen. En op Peters sterfdag zal ik wel contact hebben met Jacqueline en de kinderen. Maar verder niet speciaal – zo gaan die dingen. Ik ga ook niet meer elke week naar het graf van mijn vader of moeder, terwijl mijn vader pas een jaar geleden is overleden."
Kees werkte jarenlang als rechterhand van Peter R. aan diens programma's. Samen maakten ze ook de veelbesproken uitzending over Joran van der Sloot, die in 2008 ruim 7 miljoen kijkers trok.
Lees hieronder verder...

Peter R. de Vries werd in de zomer van 2021 neergeschoten na een uitzending van RTL Boulevard in Amsterdam. De misdaadverslaggever overleed ruim een week later aan zijn verwondingen. Op 15 juli 2024 werd een monument voor hem onthuld op het Leidseplein in Amsterdam.
