BN'ers
3 juni 2026, 22:30
De augurkenkoning, oftewel Oos Kesbeke, deelt een opmerkelijk familiegeheim. Zo vertelt hij aan Story dat hij helemaal geen Oos heet! Maar hoe dan wel? "Toen werd het een keer Oos en dat is altijd zo gebleven", aldus de augurkenkoning.
Tijdens de lunch na de bruiloft van zijn neef Oger Lusink onthulde Oos een opmerkelijk familiegeheim. Zo vertelt hij hoe hij écht heet: "Ik heet eigenlijk ook Oger. Dat is op een gegeven moment ver-Amsterdamst."
Maar hoe kwam deze naamsverandering tot stand? "Nou, ik kon vrij aardig motorrijden. Dan moest je op een kaartje je naam invullen en dan schreef ik Oger", legt Oos uit. "Als je vooraan reed, riepen ze je om. Die omroeper moest mijn naam dan van dat kaartje aflezen. Daar maakte hij heel rare verbasteringen van. Toen werd het een keer Oos en dat is altijd zo gebleven."
De meesten kennen Oos gewoon als 'Oos' en dat zal in het nieuwe seizoen van De Augurkenkoning ook zo blijven. De familie Kesbeke bevestigde namelijk eerder nog een nieuw seizoen aan RTL Boulevard. Het was een tijdje onzeker wanneer het nieuwe seizoen achter het bedrijf van de Amsterdamse tafelzuren weer zou verschijnen, zoals te zien is in de onderstaande video.
Maar het vijfde seizoen is dan toch écht in aantocht! In de nieuwe reeks krijgen kijkers opnieuw een kijkje in het leven van de succesvolle familie. Zo is niet alleen Oos ontzettend druk met de opnames, maar zijn ook zonen Camiel en Silvian opnieuw in de serie te zien.

Headerfoto via Smulders