BN'ers
11 sep 2025, 14:05
Goldband was woensdagavond te gast bij het programma Lubach om hun nieuwe documentaire Goldband: tot we breken te promoten. Hun houding in de talkshow is nogal een punt van discussie geworden. "Kinderachtig en ondankbaar", vindt Tina Nijkamp.
Tina deelt zoals gewoonlijk de kijkcijfers van verschillende tv-programma's via haar Instagram Stories. Maar die van Lubach waren dit keer aanzienlijk lager dan normaal. De tv-kenner besloot daarom het interview met Goldband terug te kijken.
"Snap die lage kijkcijfers (496 duizend) wel. Poeh, dat viel niet mee”, schrijft ze. De mannen van Goldband deden erg nonchalant over waar de docu precies te zien is. Dat schiet bij Tina in het verkeerde keelgat.
"Zo ontzettend 'popsterren uit 2005' alike van Goldband dat ze zogenaamd niet weten op welke streamingdienst hun docu wordt uitgezonden. 'Videoflix of zo, haha.' Zo kinderachtig en ondankbaar ook. Wel het geld op de bankrekening willen van Prime Video, maar zogenaamd 'stoer' doen, geen reclame willen maken en doen alsof het ze niet interesseert."
Gouden Plaat
De Haagse band heeft tijdens de uitzending van Lubach, meer daarover in onderstaande video, een Gouden Plaat ontvangen voor de single Rommel uit 2023. Een Gouden Plaat wordt uitgereikt als een lied de grens van 10 miljoen streams heeft gepasseerd, en dat is bij Rommel het geval.

Verdovende en stimulerende middelen
Het nummer vertelt over de moeilijke strijd die bandleden Boaz Kok, Karel Gerlach en Milo Driessen in het verleden voerden om van allerlei verdovende en stimulerende middelen af te blijven, meer daarover in de video hieronder.
Regisseur Sam de Jong maakte een clip bij het lied.

Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.