OverzichtAfleveringenTip de redactieNieuwsbrief
Volg Shownieuws

Radio 10 stunt met binnenhalen sterren van de ochtendradio

BN'ers

Vandaag, 20:58

Link gekopieerd

De geruchten dat Gordon en Froukje de Both gaan stoppen met hun radioshow, blijken waarheid: vanaf 1 september wordt het duo opgevolgd door Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte, met hun nieuwe ochtendshow Radio 10 Staat Op! Met Jan-Willem, Jeroen en de ochtendploeg.

Jan-Willem reageert: "Na jaren met ontzettend veel plezier gewerkt te hebben aan programma's en formats voelt dit als het juiste moment voor een volgende stap. Ik wil samen met het team een omgeving creëren waarin muzikale energie, creativiteit en de luisteraar samenkomen. De combinatie van een ochtendshow maken én richting geven aan de toekomst van Radio 10 voelt voor mij als een mooie volgende fase."

Jeroen vult aan: "Alles klopt om samen dit nieuwe avontuur aan te gaan. Radio 10 en onze show voelen voor mij als een perfecte match. Natuurlijk is het ook spannend, maar juist daardoor heb ik er extra veel zin in. Ik kijk er enorm naar uit om er de komende jaren vol voor te gaan en samen met onze luisteraars de dag te blijven beginnen!"

Lees verder na de Instagram-post...

Dave Minneboo, Managing Director creative Talpa Audio, zegt tot slot: "We danken Gordon & Froukje en het team voor hun inzet en betrokkenheid het afgelopen jaar en we verwelkomen een nieuwe ochtendshow met Jan-Willem en Jeroen. De liefde voor muziek van dit duo, hun vakmanschap en het vermogen om dagelijks een echte verbinding met luisteraars te maken, sluiten naadloos aan bij waar Radio 10 voor staat. Ik kijk er enorm naar uit om samen met hen verder te bouwen aan Radio 10."

Jan-Willem en Jeroen zijn op 24 juli, de slotdag van de Nijmeegse Vierdaagse, te horen met hun laatste uitzending voor BNNVARA. Suzanne Kunzeler, directeur content bij BNNVARA, bedankt het duo voor hun jarenlange betrokkenheid en inzet. "We zijn hen ontzettend dankbaar voor hun creativiteit, energie, vakmanschap en de warmte die zij iedere ochtend opnieuw de ether in brachten", aldus Suzanne. "Tegelijkertijd gunnen we hen van harte alle mooie avonturen, kansen en successen die nog op hun pad zullen komen." Jan-Willem en Jeroen zijn sinds 2018 te horen bij Radio 2. 

Lees verder na de video...

Opnieuw versterking voor Gordon en Froukje
2:00

Opnieuw versterking voor Gordon en Froukje

Ochtendshow was erg pittig voor Gordon

"Ik moet je eerlijk zeggen: die ochtendshow breekt me echt wel op", zei Gordon vrijdag in de middagshow van Wouter van der Goes en Frank van 't Hof. Volgens Gordon is zijn ochtendshow "killing". "Ik sta om half vijf op en vannacht werd ik om twee uur wakker. Daarna kwam ik niet meer in slaap. Het is echt niet te doen. Vooral in het patroon waar ik nu in zit, is het bijna niet vol te houden. De artiest maakte het programma sinds september vorig jaar samen met Froukje.

Gordon & Froukje zijn begonnen op Radio 10! (Radio 10)
0:58

Gordon & Froukje zijn begonnen op Radio 10! (Radio 10)