BN'ers
10 juni 2021, 19:08
Rob Kemps snapt niet waarom er zoveel ophef is over zijn EK-reclame voor een bekende supermarktketen. De Snollebollekes-zanger reageert op social media op de ophef...
Voetbalbond KNVB heeft tevergeefs geprobeerd om de reclamespot van de supermarktketen van de tv te krijgen of te laten aanpassen. Merkendeskundige Paul Moers schatte de KNVB-oproep al in als "een kansloze missie" en ziet het meer als een "groot cadeau voor Jumbo".
"Betere reclame kunnen we niet hebben", reageert Rob op Instagram op alle berichtgeving rondom de commercial, waarin zijn hit Links Rechts in een speciaal EK-jasje is gestoken.
Daarbij deelt hij een foto van de voorpagina van De Telegraaf. "Zullen we er anders met z’n allen een mooi feestje van maken!?" vervolgt hij ogenschijnlijk geïrriteerd. "Ik dacht dat we het afgelopen jaar wel wat anders aan ons hoofd hadden ... toch !?"
Tal van bedrijven hebben acties opgezet rond het EK voetbal en het Nederlands elftal, maar alleen partners van de KNVB mogen in hun reclames rechtstreeks verwijzen naar Oranje. Om die reden stuurde de KNVB onlangs een brief naar de supermarktketen om zijn beklag te doen over de reclamespot met de Snollebollekes en de populaire 'juichcape' waarvoor klanten van de supermarkt kunnen sparen.
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.