
BN'ers
Vandaag, 10:39
Simon Keizer steekt zijn emoties niet onder stoelen of banken. De zanger vertelt in een openhartig gesprek in de podcast KUKURU van Giel Beelen dat hij thuis regelmatig een traantje wegpinkt. Volgens Simon is het juist belangrijk dat zijn kinderen zien dat emoties er mogen zijn.
"Boos zijn is niet erg, verdriet mag er zijn. Ik huil heel veel thuis", vertelt Simon. Zo kan de zanger geraakt worden door muziek of sportprestaties. "Ik loop echt niet weg", zegt hij over het tonen van emoties in het bijzijn van zijn kinderen.
Daarnaast vertelt Simon over de waarde van voelen. "Als jij het voelen wegdrukt, ga je veel in je hoofd zitten", verklaart de zanger. Verder wil hij graag zijn kinderen helpen om "de balans te vinden" door bepaalde gevoelens bespreekbaar te maken binnen het gezin.
Naast zijn gezin vindt Simon momenteel veel steun in meditatie. Die momenten helpen hem om tot rust te komen en te reflecteren op het leven. In het gesprek blikt Simon terug op de periode na het uiteenvallen van Nick & Simon in 2023. De zanger vertelt dat hij destijds serieus heeft overwogen om helemaal uit de schijnwerpers te verdwijnen.
Lees hieronder meer.
"Ik heb alle opties opengehouden", vertelt hij. Simon was zelfs "heel nieuwsgierig" naar een leven buiten de spotlights. "Is dat misschien mijn route?", vroeg hij zich af. Toch bleef zijn passie voor muziek bestaan.
Wanneer hij een gitaar oppakte, ontstonden er steeds meer persoonlijke liedjes. "Voordeel van solo zijn: jouw verhaal komt meer naar voren en er is sprake van een persoonlijke groei", legt hij uit. Ook de druk om hits te scoren is volgens Simon verdwenen. "Het moeten is weg", aldus de zanger.