Terug

Volg Shownieuws
Meer dan een miljoen mensen zien finale We Want More

Meer dan een miljoen mensen zien finale We Want More

Nieuws

17 aug 2020, 10:08

Link gekopieerd

We Want More wist zondagavond weer veel kijkers aan de buis gekluisterd te houden. Meer dan een miljoen mensen stemden af op de finale van de zangwedstrijd van SBS6, blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De show werd gewonnen door fadozangeres Iris Feijen.

Iris heeft de zangwedstrijd gewonnen samen met haar gitarist Tiago, zoals te zien is in bovenstaande video. Ze versloeg nipt haar mede-finalisten Silver en Ricardo in een bloedstollende finale en ze heeft daarmee maar liefst 100.000 euro gewonnen. “Onze deelname aan We Want More heb ik ervaren als één groot feest!”, vertelt Iris. “De sfeer was supergoed, zowel op het podium als backstage. Met onze deelname wilden we gewoon een keer op tv laten zien dat wij de Portugese fadomuziek op onze eigen manier in Nederland ten gehore brengen. Dat pakte verrassend goed uit!”

Om mee te doen aan We Want More, was voor Iris een droom die uitkwam. “Voor mij persoonlijk was het al vanaf mijn dertiende een droom om een keer mee te doen aan een zangwedstrijd op tv, dus toen ik hoorde dat alle zangstijlen welkom waren bij We Want More, besloten Tiago en ik mee te doen. Ondanks het feit dat muziek natuurlijk geen wedstrijd is, zijn we ontzettend blij, verrast en dankbaar dat wij uiteindelijk met de hoofdprijs van €100.000 naar huis gaan. We willen iedereen bedanken voor dit fantastische avontuur!”, aldus de winnares.

Ook de afgelopen weken scoorde We Want More goed. Wel liep het aantal kijkers vorige week iets terug toen het programma voor het eerst op zondag te zien was. Vanwege de Champions League moest We Want More van vrijdag naar zondag verhuizen.

Het programma was zondag het vierde best bekeken van de dag. De meeste mensen, ruim 1,9 miljoen, stemden af op het NOS Journaal van 20.00 uur. Ziggo Sport scoorde als tweede het beste dankzij de Formule 1. Bijna 1,2 miljoen mensen zagen Max Verstappen naar de tweede plaats racen. Het brons is voor Hart van Nederland met ruim een miljoen kijkers.

Ontvang onze nieuwsbrief

Meld je aan voor onze wekelijkse mail vol entertainmentnieuws, juicy verhalen en exclusieve beelden.

Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.

© 2025 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.