
Nieuws
9 juni 2020, 04:30
Mediagigant Comcast gaat 100 miljoen dollar besteden aan het bestrijden van discriminatie op basis van ras, etniciteit, gender, seksuele voorkeur en handicaps. Dat heeft de ceo van het bedrijf volgens Variety in een interne memo bekendgemaakt.
Het moederbedrijf van onder meer zenders NBC en Telemundo, filmstudio Universal, kabelaar Xfinity en de Britse mediagroep Sky steekt 75 miljoen cash in het opzetten van een aantal programma's tegen sociaal onrecht, en stelt 25 miljoen aan reclameruimte en -zendtijd beschikbaar. Comcast gaat onder meer geld stoppen in internetverbindingen in armere buurten en meer verhalen van minderheden in de programmeringen verwerken, en zal ook intern stappen maken voor diverser personeel.
Sky heeft toegezegd de komende drie jaren steeds 10 miljoen pond te steken in drie zaken: meer vertegenwoordiging van de zwarte bevolking en andere minderheden, donaties aan anti-racisme-organisaties en het uitzenden van programma's die de rassenproblematiek belichten.
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.