Volg Shownieuws
Discovery+ denkt net zo groot te worden als Netflix

Discovery+ denkt net zo groot te worden als Netflix

Nieuws

3 dec 2020, 07:54

Link gekopieerd

Discovery verwacht dat tientallen miljoenen mensen wereldwijd zich zullen abonneren op de nieuwe streamingservice van het bedrijf, Discovery+. Dat heeft ceo David Zaslav volgens Deadline woensdag gezegd in een presentatie voor investeerders.

Eerder op de dag maakte het mediaconcern bekend in januari van start te gaan met een eigen wereldwijde streamingdienst. In Nederland is deze vanaf begin januari beschikbaar. Het moederbedrijf van Discovery Channel is ook eigenaar van onder meer huizenzender HGTV, Food Network, realitykanaal TLC, crimezender ID, Oprah Winfrey's OWN, Travel Channel en Animal Planet.

In de VS komen bij de lancering 55.000 afleveringen van 2500 shows van deze zender beschikbaar, wat volgens Zaslav neerkomt op een aanbod even groot als dat van Netflix. "Het voordeel is dat we over de hele wereld als superfans van onze kanalen hebben", aldus de ceo, die voorspelde op wereldwijd niveau met Netflix te kunnen concurreren.

In Nederland was het aanbod van onder meer zenders TLC en Discovery Channel al te zien via Dplay, dat in januari opgaat in Discovery+. De Nederlandse tak van het mediaconglomeraat kondigde woensdag meteen de eerste Discovery+ Original aan: Sex Tape, gepresenteerd door Bobbi Eden.

Ontvang onze nieuwsbrief

Meld je aan voor onze wekelijkse mail vol entertainmentnieuws, juicy verhalen en exclusieve beelden.

Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.

© 2025 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.