Terug

Nieuws
24 dec 2018, 15:00
"Ik heb 9 kaartjes gekocht. 7 zijn er binnengekomen. De rij voor de ingang was gevaarlijk, mensen werden verdrukt. Eenmaal binnen viel het op dat het veel te druk was, 1 wc per verdieping!!!!!! Wtf?? Organisatie heeft veel te veel kaarten verkocht en het opgehaalde geld niet besteed aan het organiseren van het feest. Volgende keer minder kaarten verkopen en de mensen die problemen hebben ondervonden moeten gecompenseerd worden. Jullie hebben geluk dat er niemand van de brandweer aanwezig was, totaal onveilige situatie!!!", het is één verhaal van vele tientallen, die te lezen zijn op de Facebook-pagina van het 'verticale festival' A'DAM+Eve dat afgelopen weekend in de iconische A'DAM Toren in Amsterdam gehouden werd. Vele festivalgangers spreken van onveilige situaties. En klagen over heel lang wachten.
"Wij kwamen aan en zagen de rij al. We hebben er een half uur in gestaan. Er kwam geen beweging in. Besloten maar wat te drinken bij Tolhuistuin. Na 1,5 uur zijn we terug gegaan en uiteindelijk nog 3 kwartier in de rij staan wachten. Feest onoverzichtelijk, we hebben niet alle podia gezien want was niet duidelijk hoe we op een andere verdieping moesten komen. Slecht aangegeven. Lopen in je t-shirt door de kou.... Sfeer was zoiets als: we zitten met z’n allen in hetzelfde belachelijke schuitje..", schrijft een ander: "Erg jammer! Compensatie?"
Een bezoeker vertelt: "A'DAM+Eve; Wel eens gehoord van crowd management?? het eerste beste underground feestje is nog beter georganiseerd...; Eerst platgedrukt worden in de massa (geen rij) voor een bandje, daarna verplicht weer door dezelfde rij naar buiten wringen om een kluisje te regelen (op advies van de beveiliging) en dan weer zonder jas om het gebouw heen lopen om ergens anders finally naar binnen te mogen....Dit verzin je toch niet als 'professionele' organisatie...?? vette domper! Pluim voor een paar 'beveiligers' die na een hele avond ellende voor de deur nog steeds vriendelijk bleven.(A'DAM+Eve....Misschien netjes om onze (dure) kaartjes te vergoeden.)"
De organisatie laat weten: "Wij willen onze excuses aanbieden voor de drukte en onacceptabele situatie die is ontstaan bij de entree van het festival. Door de grote toestroom van bezoekers in korte tijd liep de doorloop tussen de lockers en ingang volledig vast. Wij zijn met het team direct in actie gekomen, maar het heeft veel te lang geduurd voordat dit opgelost was. Wij zullen iedereen die ons een bericht met een klacht heeft gestuurd persoonlijk benaderen. Voor nu willen we jullie bedanken voor jullie geduld met de situatie. Wij trekken hier onze lering, dit mag en zal nooit meer gebeuren."
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.