
Nieuws
15 jan 2020, 08:25
Het nieuwe royaltyprogramma Hart van Oranje op SBS6 heeft dinsdag een voorzichtig debuut gemaakt. Naar de eerste aflevering keken 250.000 mensen, blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. SBS6 bleef daarmee op prime time achter op de concurrentie van RTL en NPO.
In het nieuwe SBS6-programma Hart van Oranje geeft Sandra Schuurhof een kijkje in het dagelijks leven van de Oranjes. Wat gebeurt er achter de gesloten paleisdeuren, wie zoekt de kleding van koningin Máxima uit, hoe hoort het nou echt in koninklijke kringen en is de mediacode nog wel van deze tijd? Sandra reist de wereld over en spreekt het koningspaar en de familieleden op het paleis, bij staatsbezoeken en officiële werkbezoeken. Ook de internationale royalty – met name in Engeland – wordt belicht.
RTL 4 ging dinsdag met de vierde aflevering van Married at First Sight voor het eerst over het miljoen. De show van Carlo Boszhard trok 1,04 miljoen kijkers en was daarmee meer in trek dan de klassieke NPO 1-programma's Opsporing Verzocht (982.000) en Opgelicht (986.000).
Ook Five Days Inside van RTL 4 zit in de lift. Naar de tweede aflevering, waarin Caroline Tensen haar vuurdoop beleefde, keken 780.000 mensen. Dat is iets meer dan de 777.000 van vorige week.
NPO 2 trok opnieuw het grootste publiek dankzij De slimste mens. De quiz noteerde dinsdag een score van 1,4 miljoen kijkers.
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.