
Nieuws
4 juni 2020, 05:31
Speelgoedbedrijf Lego schenkt 4 miljoen dollar aan organisaties die zich inzetten voor Afro-Amerikaanse kinderen. Ook schrapt het bedrijf alle reclame-uitingen voor legosets waar politiepoppetjes in zitten.
Uit een e-mail in handen van speelgoedsite ToyBook blijkt dat het gaat om de marketing van zo'n 30 bouwsets. Volgens de site gaat het ook om sets met brandweermannen en met boeven. Een woordvoerder van het bedrijf laat in een reactie weten dat het de promotie-uitingen stillegt "als reactie op de tragische gebeurtenissen in de VS."
Woensdag liet Lego via sociale media weten de miljoenendonatie te doen. "We staan achter de zwarte gemeenschap in de strijd tegen racisme en ongelijkheid", aldus de speelgoedfabrikant. "Er is nog een hoop te doen. We doneren 4 miljoen aan organisaties die zwarte kinderen steunen en alle kinderen voorlichten over ongelijkheid."
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.