
Nieuws
14 sep 2020, 03:52
De bioscooprelease van Mulan in China heeft Disney dit weekend minder opgeleverd dan de studio had verwacht. Chinezen vormen naast Amerikanen de grootste doelgroep van de film, die gebaseerd is op Chinese folklore en deels is opgenomen in het land.
Hollywoodanalisten schatten van tevoren in dat de opbrengst van de film in het openingsweekend in China ergens tussen de 30 en 40 miljoen dollar uit zou komen. De kassa stopte echter na 23,2 miljoen met rinkelen.
China is een van de weinige landen waar Disney de liveactionversie van de animatiefilm uit 1998 in de bioscopen uitbrengt. In het grootste deel van de rest van de wereld, zoals in Nederland en de VS, is de film sinds vorige week tegen extra betaling te zien op streamingdienst Disney+.
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.