
Nieuws
18 okt 2019, 15:47
Sam Feldt zet zijn bekendheid graag in voor een betere toekomst. De 26-jarige dj hoopt thema's als duurzaamheid meer zichtbaarheid te geven, onder meer met zijn eigen stichting de Heartfeldt Foundation.
"Als je van iemand iets aanneemt dan is het van je grootste held", legt Sam uit aan BuzzE. "De overheid of een groot biermerk kan een campagne starten, maar als jouw favoriete artiest of acteur zegt: let eens op je gebruik van plastic, dan komt dat veel meer over. Juist met ons bereik moeten we ons blijven uitspreken."
Ook Sam zelf let op zijn ecologische voetafdruk, maar hij geeft toe dat er nog genoeg winst te behalen valt. "Je moet creatief zijn. Mijn optreden op Coachella dit jaar heb ik helemaal gewijd aan klimaatverandering. Zaterdag geef ik een feest dat helemaal CO2-neutraal is, we compenseren ook de CO2 van de mensen die naar het feest komen en alle winst gaat naar de stichting toe."
Ook collega's moeten er volgens de dj meer over nadenken. "Je moet slim zijn. Moet je altijd het vliegtuig pakken? En als je vliegt, compenseer dan de CO2. Ga met de trein of ga carpoolen. Er is zo veel dat je kan doen", schetst Sam. "Het is belangrijk dat wat je doet, je ook online zet. Zo zien andere artiesten dat en kun je hen, en hopelijk ook de fans, inspireren."
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.