
Nieuws
8 dec 2017, 07:30
Bij de Reclame Code Commissie is een klacht ingediend tegen Neuken. STIVA en SpiritsNL vinden de naam van de likeur en de manier waarop het merk reclame maakt niet kunnen.
Neuken adverteert met teksten als: "Teksten als ‘Het leven is een kwestie van nemen en genomen worden", "Neuken = Lekker" en "Wanneer vind jij Neuken het lekkerst? Voor of na de daad?".
Dat vinden de organisaties geen verantwoorde alcoholmarketing, zo meldt Misset Horeca. Ze spreken bij monde van STIVA-directeur Peter de Wolf van schade aan de gehele branche door deze reclameteksten. Hij zegt: "Het doel van deze regels is het beschermen van kwetsbare groepen zoals minderjarigen. Deze wijze van adverteren past daar niet bij en schaadt de gehele branche."
https://www.facebook.com/neukenliqueur/photos/a.1615988778700928.1073741828.1608658352767304/1742015596098245/?type=3&theater https://www.facebook.com/neukenliqueur/photos/a.1615988778700928.1073741828.1608658352767304/1718672645099207/?type=3&theater
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.