Volg Shownieuws
WOW! Deze Snollebollekes-campagne kostte 20 miljoen euro

WOW! Deze Snollebollekes-campagne kostte 20 miljoen euro

Nieuws

2 juli 2021, 16:49

Link gekopieerd

Van alle supermarktketens heeft Jumbo het meeste geld besteed aan reclame rondom het Europees Kampioenschap voetbal en de sportzomer tot nu toe. De super heeft rondom het EK voetbal bijna 20 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op radio, televisie, in kranten en tijdschriften en buitenreclame, meldt mediaregistratiebureau Adfact.

Met de campagne waarin de Snollebollekes en de bijbehorende ‘juichcape’ centraal staan, is de investering van Jumbo ruim 11 miljoen euro hoger dan zijn grootste concurrent Albert Heijn. Die gaf bijna 8 miljoen euro uit aan media. Ook de andere grote Nederlandse supermarktketens besteedden minder aan reclame rondom het EK en de sportzomer: Lidl spendeerde 6 miljoen euro, Plus ruim 3 miljoen euro en Aldi zo’n 800.000 euro.

Jumbo's investering in EK-reclame was zelfs ook hoger dan merken zoals Kruidvat (die André Hazes inzette), Bol.com en de hoofdsponsors van het EK zoals Thuisbezorgd en Heineken.

Ontvang onze nieuwsbrief

Meld je aan voor onze wekelijkse mail vol entertainmentnieuws, juicy verhalen en exclusieve beelden.

Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.

© 2025 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.