Terug

Buitenlandse Royals
24 okt 2025, 14:52
Er lijkt opnieuw onrust te zijn binnen het team van Meghan Markle. Volgens The Daily Mail heeft de hertogin van Sussex afscheid genomen van haar tiende medewerker in vijf jaar tijd. Publicist Emily Robinson, die eerder werkte aan de Netflix-serie The Crown, vertrok al na drie maanden bij Meghan en prins Harry.
Een vriend van de publicist vertelt dat het haar eigen keuze was om te vertrekken. "Ze is een paar weken geleden vertrokken. Ze is geen makkelijke opgever, dus het moet behoorlijk verschrikkelijk voor haar zijn geweest om te vertrekken."
Een woordvoerder van het stel laat in een verklaring weten: "Mevrouw Robinson hield toezicht op het projectmatige werk voor een zeer succesvol seizoen van With Love, Meghan en leverde daarnaast aanvullende ondersteuning voor het productiebedrijf. Ze heeft uitstekend werk geleverd en deze projecten met groot succes afgerond."
Ophef
De aanstelling van Emily zorgde eerder al voor ophef, omdat ze meewerkte aan The Crown, de Netflix-serie waarin de Britse koninklijke familie niet altijd even positief wordt neergezet. Vooral scènes waarin de ‘geest’ van prinses Diana leek te spreken met koningin Elizabeth en prins Charles, werden destijds gevoelig ontvangen.
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.
In Amerikaanse media verschenen eerder al verhalen over Meghans werkwijze. Volgens Vanity Fair realiseerde een medewerker zich "dat de verhalen over Meghan die paleismedewerkers pestte zomaar op een willekeurige dinsdag kunnen gebeuren." The Hollywood Reporter schreef: "Iedereen is doodsbang voor Meghan. Ze kleineert mensen, ze neemt geen advies aan. Harry is een heel charmant persoon, maar zij is gewoon verschrikkelijk."
Slechte kijkcijfers
Het is niet de eerste tik die Meghan krijgt te verwerken. Eerder bleek De Netflix-serie With Love, Meghan van al een flinke tegenvaller. Volgens cijfers van de streamingdienst haalde de lifestyleserie slechts 5,3 miljoen kijkers en eindigde daarmee op plek 383 van de best bekeken programma’s van 2025. Hoewel de show op de eerste dag nog in de wereldwijde top 10 stond, kelderden de kijkcijfers snel.
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.