Spraakmakend
24 mrt 2025, 15:59
Grand Prix-kijkers hebben zich dit weekend flink geïrriteerd aan de vele reclames die te zien waren in de livestream van ViaPlay. Het verpestte de kijkervaring compleet voor veel abonnees: "Opzeggen dan maar!"
De streamingdienst ontving eerder al kritiek op de prijsverhogingen. In februari schroefde ViaPlay de prijzen namelijk flink op. Een maandelijks opzegbaar abonnement, zonder advertenties, kost 21,99 euro per maand. Het basispakket, met reclames, kost 16,99 euro per maand. Abonnees zijn totaal niet tevreden met de vele reclames tijdens de race, waar Max Verstappen op de vierde plek eindigde (zie bovenstaande video). ViaPlay schreef eerder in een mail aan hun klanten: "Bij F1 kunnen advertenties worden getoond in een split-screenomgeving op zorgvuldig geselecteerde momenten, waarbij je nog steeds de race kunt zien."
Race verpest
Toch stoort het kijkers massaal: "Stop met reclame tijdens sportwedstrijden ViaPlay. Jullie zijn een betaalzender die 50% meer vraagt dan vorig jaar… Dit kan echt niet", schrijft een abonnee op X. "Hoe verpest ik een race?? Nou met reclame tussendoor. Kan anders wel een samenvatting gaan kijken. Opzeggen dan maar!"
Tekst gaat verder onder de tweets.
Max Verstappen
Eind vorig jaar werd Max nog opnieuw wereldkampioen. Hij was zowel opgelucht als trots na het behalen van zijn vierde wereldtitel op rij. In de onderstaande video vertelt voormalig F1-coureur Robert Doornbos over de huldiging van Max in het Afrikaanse land Rwanda:

Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.