
Spraakmakend
30 sep 2025, 09:04 - Update: 30 sep 2025, 10:24
De mannen van Vandaag Inside maken op de avond van het Gouden Televizier-Ring Gala een extra lange uitzending. Wilfred Genee, René van der Gijp en Johan Derksen zijn dan een uur langer te zien, maakten ze maandag in de uitzending bekend.
Wilfred, René en Johan kunnen op 16 oktober hun tweede Gouden Televizier-Ring winnen.
De talkshow kon in eerdere jaren niet meedoen omdat Voetbal International, een voorloper van Vandaag Inside, de Ring al in 2011 had gewonnen. Normaal gesproken kunnen oud-winnaars of gelijkende spin-offs niet nog eens kans maken, maar omdat de tv-prijs voor de zestigste keer wordt uitgereikt, is een uitzondering gemaakt.
Wilfred Genee
Dat de uitzending over een paar weken wat langer dan gewend is, is voor de mannen geen probleem. Zo vergelijkt Johan het met vroeger: "Dat is een end, maar wij zijn dat wel gewend. Vroeger bij Voetbal International, maakten we ook twee uur, dus we lullen dat rustig vol. Maar ik begrijp alle hysterie niet, waarom dat nu in twee uur moet."
Wilfred ziet dat wel anders: "Ja, je weet mijn fanatisme. Kijk, René wordt daar nu door verrast, maar ik was al op de hoogte. Ik wilde eigenlijk half vier 's middags beginnen, maar dat schijnt niet te kunnen."
Lees hieronder wat de concurrenten van de VI-aanpak vinden...

Vandaag Inside is één van de kanshebbers naast Jachtseizoen: Most Wanted en Woeste Grond.
"Het is vanuit de heren natuurlijk heel slim", zegt Giel de Winter in het gesprek met Shownieuws hierboven. "Als zij een extra lange uitzending willen hebben om extra stemmen te krijgen, ja, dan moet je het doen." Hendrik Jan Bökkers, Dinant Ottink in Woeste Grond meent: "Ze creëren zo een hele hoop ruimte om mensen op te roepen te stemmen, op zich klinkt dat heel slim bedacht." Lachend gaat hij verder. "Als ik de kans had gekregen, had ik het zelf ook gedaan."
Wat zijn de concurrenten zelf eigenlijk van plan?
"We moeten gaan kijken of we de jeugd kunnen stimuleren die avond. Alleen het probleem is: de jeugd kijkt geen tv", legt Stefan Jurriens uit. Maar gelukkig ligt hun doelgroep wat breder. Zo legt Stefan verder uit: "Jachtseizoen is echt een familieprogramma. Mensen jong, oud, die kijken het. Mensen zijn het zelfs buiten aan het spelen. Het oranje pak is echt wel iets iconisch geworden."
Hendrik Jan heeft er zijn volste vertrouwen in. "We gaan natuurlijk gewoon proberen om onze achterband te mobiliseren, en die ook groot. Ik bedoel, hier in het oosten wordt het heel breed gedragen. Ik verwacht dat daar ook wel gewoon. Ik word er dagelijks meerdere malen op aangesproken als ik hier door het dorp loop."
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.