
BN'ers
Vandaag, 12:49
Danny Froger heeft een nieuwe single uitgebracht. Voor Knipperlicht sloeg de zanger de handen ineen met Mikki van Wijk, die veel kijkers nog kennen van The Voice of Holland. Volgens Danny ontstond de samenwerking op een wel heel spontane manier.
In gesprek met Shownieuws vertelt hij hoe een toevallige ontmoeting in de studio uitgroeide tot een gezamenlijke plaat.
Danny werkte in Wisseloord Studios aan nieuwe muziek toen Mikki ineens binnenstapte. "Het grappige was dat we tegelijk in Wisseloord waren, allebei in een andere studio," vertelt hij. Danny zat beneden een nummer te schrijven toen de zangeres hem kwam halen. "In één keer kwam zij mijn studio ingelopen en zei ze: 'Jij moet nu even mee naar boven komen, want jij gaat effe mijn plaatje inzingen'."
Dat was een verzoek waar Danny niet direct nee tegen kon zeggen: "Dat zegt ook wel iets over haar. Hoe pittig ze is, want dat doet ze gewoon echt."
Nieuwsgierig liep Danny mee naar boven om het nummer in te zingen. "Ik dacht: ik loop wel mee en ik zie wel." Wat begon als een spontane studiosessie, bleek al snel meer potentie te hebben. "Ik heb het ingezongen en de platenbaas zei direct: 'Dit moeten we gaan opnemen'," zegt Danny lachend.
Niet veel later lag de definitieve versie van Knipperlicht er al: "Twee weken later was de plaat af."
Danny heeft veel bewondering voor de instelling van zijn muzikale partner. "Ik houd van die energie. Ze wil heel graag en ze is hongerig." Ook haar karakter kan hij waarderen. "Bijdehand ook. Daar houd ik van. Ze durft."
De samenwerking zorgde er ook voor dat Danny zichzelf ineens in een andere rol zag. "Zij wil gewoon graag verder komen in dit vak. Bij mij beginnen de grijze haren inmiddels te komen. Dan krijg je ineens dat je mensen een beetje onder je hoede kunt nemen."
Wanneer er aan Danny wordt gevraagd of zijn vriendin Ann Dominique moeite heeft met de vorming van dit duo, is hij daar vrij duidelijk in: "Die vindt het helemaal prima, joh!"
Lees hieronder verder...

Met Knipperlicht lijkt de hele spontane samenwerking tussen Danny en Mikki een goede keuze geweest te zijn. Volgens Danny wordt het nummer inmiddels door veel radiostations opgepakt: "Je merkt dat het een radioplaat is."