OverzichtAfleveringenTip de redactieNieuwsbrief
Volg Shownieuws

Gordon reageert op stoppen bij Radio 10: 'Niet hetzelfde als opgeven'

BN'ers

Gisteren, 22:20

Link gekopieerd

Gordon Heuckeroth heeft via Instagram gereageerd op het nieuws dat hij en Froukje de Both gaan stoppen bij Radio 10. Het duo wordt opgevolgd door twee sterren van de ochtendradio: Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte.

Op Instagram schrijft Gordon: "Lieve allemaal. Aangezien het nieuws alweer op straat ligt mijn reactie op het feit dat Froukje en ik stoppen met de ochtendshow bij Radio 10. Soms moet je eerlijk zijn naar jezelf, ook als dat geen makkelijke beslissing is.Het afgelopen jaar hebben we met ontzettend veel plezier de ochtendshow op Radio 10 mogen maken. Het was een avontuur waar ik vol enthousiasme aan begon."

Hij vervolgt: "Samen met Froukje, het team en natuurlijk jullie als luisteraars hebben we gelachen, mooie gesprekken gevoerd en elke ochtend geprobeerd iets moois neer te zetten. Toen ik aan dit avontuur begon, dacht ik dat ik wist wat het betekende om elke dag zo vroeg op te staan. De werkelijkheid bleek anders. Het ritme van een dagelijkse ochtendshow heeft een grotere impact gehad op mijn leven en gestel dan ik vooraf had verwacht. Mijn slaap, mijn energie en uiteindelijk ook mijn balans kwamen steeds meer onder druk te staan."

Gordon: 'Het programma verdiende echt veel meer'

Gordon erkent dat de luistercijfers 'teleurstellend waren'. "Het programma verdiende echt veel meer. Misschien was één jaar te kort om resultaat te boeken maar uiteindelijk ligt de reden van mijn besluit vooral bij mezelf. Ik ben op een punt gekomen waarop ik moet kiezen voor mijn gezondheid, mijn geluk en een manier van leven die beter bij mij past. Dat neemt niet weg dat ik ongelooflijk trots ben op wat we hebben gedaan. Ik heb nieuwe dingen geleerd, mezelf opnieuw uitgedaagd en vooral ontzettend veel gelachen. En daar ben ik dankbaar voor."

"Soms is stoppen niet hetzelfde als opgeven. Soms is stoppen juist erkennen wat goed voor je is en ruimte maken voor nieuwe dromen, nieuwe plannen en nieuwe avonturen. En geloof me... die gaan er zeker komen", aldus Gordon tot slot.

Lees verder na de video...

Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte de opvolgers

"Ik moet je eerlijk zeggen: die ochtendshow breekt me echt wel op", zei Gordon vrijdag in de middagshow van Wouter van der Goes en Frank van 't Hof. Volgens Gordon is zijn ochtendshow "killing". "Ik sta om half vijf op en vannacht werd ik om twee uur wakker. Daarna kwam ik niet meer in slaap. Het is echt niet te doen. Vooral in het patroon waar ik nu in zit, is het bijna niet vol te houden. De artiest maakte het programma sinds september vorig jaar samen met Froukje.

De opvolgers van Gordon en Froukje, Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte, zijn op 24 juli, de slotdag van de Nijmeegse Vierdaagse, te horen met hun laatste uitzending voor BNNVARA. Ze zijn al sinds 2018 te horen bij Radio 2.

Gordon & Froukje zijn begonnen op Radio 10! (Radio 10)
0:58

Gordon & Froukje zijn begonnen op Radio 10! (Radio 10)