OverzichtAfleveringenTip de redactieNieuwsbrief
Volg Shownieuws

Jan-Willem Roodbeen reageert op kritiek na overstap Radio 10

BN'ers

Vandaag, 08:11

Link gekopieerd

Het nieuws dat Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte Radio 2 verruilen voor Radio 10 heeft veel losgemaakt bij luisteraars. Het populaire radioduo kreeg na de aankondiging honderden reacties, variërend van lieve steunbetuigingen tot boze berichten van teleurgestelde fans.

In hun eerste uitzending sinds het nieuws stonden de twee uitgebreid stil bij alle reacties.

'Soms ook boze berichtjes'

Jan-Willem bedankte luisteraars voor de vele berichten die zij de afgelopen dagen ontvingen: "Superbedankt voor jullie lieve berichtjes, en ook verontrustende berichtjes en soms ook wel boze berichtjes."

De presentator begrijpt dat de overstap emoties oproept bij trouwe luisteraars die jarenlang hun ochtend begonnen met het duo op NPO Radio 2.

'Dat kan niet en dat mag niet'

Ook Jeroen zegt de teleurstelling van sommige luisteraars goed te begrijpen. "Ik vind dat tegelijkertijd ook het mooie," vertelt hij.

Volgens hem laat het zien hoe sterk de band tussen luisteraars en hun favoriete radioprogramma kan zijn: "Mensen voelen ons als vrienden en bekenden." Die verbondenheid noemt hij bijzonder. "Je voelt dat mensen zeggen: 'dat kan niet en dat mag niet'."

Spannende nieuwe stap

Vanaf 1 september maken Jan-Willem en Jeroen de overstap naar Radio 10. Daar nemen zij de ochtendshow over van Gordon en Froukje de Both. Voor Jeroen voelt die stap spannend. "Het is een spannende opgave."

Hij hoopt dat een deel van hun vaste luisteraars hen zal volgen naar hun nieuwe zender. "Ik hoop dat we de luisteraar kunnen overtuigen om mee te gaan," aldus Jeroen.

Tegelijkertijd begrijpen de radiomakers dat niet iedereen de overstap zal maken. "Als je zoiets hebt van: Radio 2 is mijn zender en hier blijf ik, dan snap ik dat ook volkomen", stelt Jan-Willem de luisteraars gerust. Jeroen kan zich daar volledig in vinden: "We laten de zender netjes achter."

Of hun luisteraars massaal meeverhuizen naar Radio 10, zal vanaf september moeten blijken.

Stopt Gordon met radioshow?
3:54

Stopt Gordon met radioshow?